Thursday 11 October 2018

Nourishing Body Butter by MRAZ - Malaysian Natural Skin Care

I did a lot of research on natural products and their ingredients.

Saya study setiap satu ingredient yang ada di dalam produk serta khasiat dan keberkesanan bahan tersebut kepada pengguna. Saya belajar bagaimana untuk menghasilkan produk dengan cara yang terbaik, teknik yang berkesan dan yang paling penting, menggunakan bahan-bahan semula jadi yang terbaik. Saya perlu pastikan produk saya ini selamat dan berkesan untuk digunakan terutamanya kepada anak saya yang masih kecil, dan pada masa yang sama, saya juga dapat menggunakannya.

Oh, rupa-rupanya bahan-bahan untuk penghasilan produk natural adalah mahal kerana bioactive compound yang terkandung di dalam bahan tersebut adalah pure dan diimport dari luar negara. Malah, jika bahan tersebut dilabel sebagai 'organic' adalah jauh lebih mahal. Maka, tidak hairan kebanyakan produk dengan jenama besar di luar juga menggunakan satu atau dua bahan sahaja yang diiktiraf sebagai organik. Selebihnya, jika syarikat tersebut claim their product to be as natural products, maka majoriti ingredients di dalam produk mereka sememangnya berasaskan bahan-bahan semulajadi.


Nourishing Body Butter adalah produk yang dihasilkan dari 100% bahan semula jadi serta terdapat juga ingredient yang diiktiraf sebagai organik. Kesemua ingredient yang ada di dalam produk ini adalah sangat-sangat bermanfaat untuk kulit merangkumi bagi yang mempunyai masalah kulit kering, eczema, kegatalan kulit ketika berpeluh atau terlampau kering, insect repellent, masalah jerawat, masalah garis-garis halus dan sebagainya.

Nourishing Body Butter adalah bebas dari paraben, SLS, mineral oil serta bahan pengawet.

Meskipun nama produk ini adalah Body Butter, tetapi ia juga sesuai untuk digunakan pada kulit muka. Produk ini tidak akan menyebabkan kulit menjadi lebih berminyak, sebaliknya ia akan mengawal sebum kerana mengandungi jojoba oil serta membantu penghidratan kulit dan melembapkan kulit.

Avocado oil dan organic patchouli  yang terdapat di dalam produk ini membantu mengurangkan kesan kegatalan kulit jika anda mempunyai masalah eczema atau psoriasis serta bertindak sebagai 'skin barrier' daripada kehilangan lembapan di kulit. Tidak perlu risau masalah liang pori tersumbat kerana produk ini tidak mengandungi mineral oil yang merupakan punca utama masalah liang pori tersumbat.

Your skin will definitely thank you for using this product!

Hubungi kami (WA) di 012-6571901 untuk pembelian.

Mardiana Ahamad Zabidi
Founder of MRAZ - Malaysian Natural Skin Care


No comments:

Post a Comment

Hi! Please put up your name and contact details (if required). Thank you for giving positive feedback!